Confiserie de trois fées

Idag har jag jobbat på conf (aka confoseriet eller godisbutiken). Det var helt okej, kollegorna där är hur snälla som helst så det var himl härligt. Jag stod i kassan i en timme och sen gjorde jag sockervadd i 3 timmar. Först en timme på förmiddagen när vi hade ungefär noll besökare i butiken och sen 2 timmar i sträck (fast man egentligen bara ska stå en) på eftermiddagen. På eftermiddagen var det hemskt, solen gassade (jag stod under ett parasoll men ändå) och det var säkert närmare 30 grader. Dessutom hade jag en konstant kö på ungefär 8 personer. Efter ett tag blir man dessutom så himla trött av att göra samma rörelse hela tiden (snurra pinnen motsols och för pinnen i medsols riktning). Att göra sockervadd är verkligen inte svårt, det enda jobbiga är all skyddsutrustning (förkläde, hårnät, armskydd, plasthandskar, munskydd och glasögon) och att det blir så varmt från maskinen. Min sista kund var svenskar så efteråt stod jag kvar och pratade lite med dem, kul att få kunna prata med några gäster på svenska :). Nu ska jag vara ledig i två dagar, det ska bli så skönt! 





Kommentarer
Elin

Fint det verkar, du lever som i en saga du :) nu är det bara dagar innan även jag är i Frankrike. Kram!

2014-05-20 @ 15:34:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0