Sunny weekend

I lördags tog vi oss en liten sovmorgon innan det var av till Novato för att hämta Frida, en av Annas kompisar och sedan åkte vi över Richmond bridge förbi Oakland till en stor outlet i Livermore. De hade en massa affärer och jag köpte bland annat ett par träningsskor. På vägen hem åkte vi via SF innan vi lämnade av Frida igen. På vägen hem stannade vi i Corte Madera och shoppade lite mer. Efter att ha slappat hemma en stund åkte vi för att käka middag. Det blev the melting pot. Det är fondueresturang och maten var helt fantastisk. Vi åt ostfondue, följt av coq au vin fondue (jag lagade anka, räkor och kött, så gott) och så avslutade vi med en  underbar chokladfondue. 






Kvällen avslutades med resterna av vår cheesecake från i fredags. På vägen hem från restaurangen såg vi också en skunk. Jag tyckte det var superhäftigt och en var jättesöt. 

På söndagen tog vi färjan in till SF, båtturen var så fin och vi såg en massa sjölejon på vägen. Det blev lite shopping, lunch ute i solen, en promenad nedför market och det hel avslutades med glass på Ghirardelli. Jag var också inne på ghirardelli på union square och köpte choklad. Expediterna var helt fascinerade över Annas metodiska sätt att lägga chokladen i påsen, så fascinerade att vi fick både rabatt och en påse på köpet :). 





På kvällen blev det middag med familjen och mormor. Mumsig stek och grönsaker med glass till efterrätt. Idag har jag och Anna kört C och efter det besökte vi ett speciellt träd med en gunga och fantastisk utsikt. Nu ska vi snart hämta C igen och sen lämna henne på simning och då ska vi äta lunch och sen åka till flygplatsen. Jag kommer att sakna SF, det var varit så kul! Men vem vet, jag kanske 
Kommer tillbaka til, Kalifornien snart igen, eller vad tror du Anna? 




Kommentarer
Anna

Ja kanske det du, finns nog en stor sannolikhet till det ;)

2014-03-10 @ 19:49:34
URL: http://maskott.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0