Chokladpraliner

Jag vet att det varit lite dålig uppdatering här på sistone men det händer inte så mycket just nu i Trollhättan. Alltså, inget roligt att skriva och berätta. 
 
Men något som jag gjort på sistone är att jag provat att göra egna chokladpraliner. Jag köpte en silikonform på Cervera och sedan satte jag igång. Det var egentligen inte så svårt, det som var lite klurigt var att temperera chokladen. Första gången blev sämre än andra gången men bara man är noggrann så var det inte så svårt. 
 
Första satsen fyllde jag med chokladganache (eftersom jag av någon anledning köpt vit choklad med citronsmak istället för vanlig vit choklad) men den andra satsen blev vitchokladfyllning smaksatt med vanilj. Det var i alla fall roligt att testa och jag kommer definitivt att göra det igen :).
 
 
 
 
 


Kommentarer
sylvia

Åh va smarrigt-får man provsmaka

2014-02-01 @ 17:06:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0