Sightseeing

Idag när jag tröttnat på värmen i lägenheten bestämde jag träff med Kajsa på huvudgatan, vi satt ett tag och pratade innan vi kollade in lite affärer. Bland annat visade hon mig en ekologisk affär i Nicetoile som var superfin med massa roliga saker. Sedan bestämde vi oss för att bestiga kullen nummer 1 i Nice. På toppen av kullen (eller så är det namnet på kullen) finns Chateau du Nice, det finns dock inget slott och har aldrig funnits. Däremot fanns det för länge sen ett kapell. 
 
Det var en väldigt svettig promenad men det var absolut värt det. Utsikten var fantastisk och vattenfallet svalkade gött när vi gick förbi det :). Sen tog vi en tur i gamla stan innan vi avslutade dagen med ett dopp i havet. Superskönt. 
 
Det går inte att ladda upp några bilder så det kanske kommer på måndag när jag är i skolan och har bättre internet..


Kommentarer
sylvia

jätteroligt att allt verkar ok-njut av värmen för det blir kallare

2013-09-09 @ 22:22:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0