Jag lever

Oj det var kanske lite drastiskt :) men nu har jag äntligen fått internet :) är så lycklig, man känner sig lite lost utan. Jag har dock bara på datorn och inte telefonen, men det fungerar. 
 
Så hur har dessa tre dagar i Nice varit?
 
Jo det har varit bra men väldigt varmt. När du kliver ur duschen vill du bara vända tillbaka eftersom du redan är lika svettig som du var innan. Lägenheten är fin men ganska liten, tillräckligt stor för mig alla fall. Den ligger på femte våningen med franska mått och på sjätte enligt svenska. Som tur är finns det hiss upp till fjärde. 
 
Skolan har varit bra, jag har hittills fattat allt de säger, att prata är en annan femma men det kommer väl. Igår hade vi grammatik och gick igenom verb i framtid och i presens. Idag hade vi fonetik. Vi tillbringade en timme med att ljuda ut olika konsonanter, det är svårare än man kan tro. Fransmän pratar väldigt mycket nere i halsen. Men det var kul!
 
Annars har det blivit lite inhandlingen av matvaror, strandhäng och nu ikväll vin på stranden. Supertrevligt och mysigt. Nu ska jag sova, imorgon blir det utflykt till en närliggande stad, Villfranche sur mer tror jag den heter. 
 
 


Kommentarer
Elin

Låter som du har landat och har det bra! Ser fram emot fler uppdateringar! :)

2013-09-04 @ 07:26:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0