Efter regn kommer sol

Ja, vi hade bestämt med vår grupp att vi skulle träffas på söndag eftermiddag och fixa det sista inför presentationen i veckan. Vi skulle träffas hos Anna och Sofia som bor kanske en halvtimme från mig. Jag såg när jag skulle gå att det var en massa mörka moln men reflekterade inte över det. Jag hann nästan hela vägen, med kanske 800 meter kvar brakar helvetet lös (verkligen). Det bara vräker ner regn. Jag och mitt paraply söker skydd under ett träd, till ingen nytta. Dessutom forsar det fram så att mina skor var dränkta på 2 minuter. Efter viss möda lyckas jag (dränkt typ) ta mig hem till Sofia och Anna. Väl där möts jag ett faktiskt vattenfall, kanske 5 cm vatten som forsar ut över stengången och trappan. Dessutom åskade det jättemycket. Jag var blöt ända upp på låren trots paraply och mina skor tog 3 dagar på sig att torka. 
 
Men när  vi gick hem hade det klarnat upp igen och jag tog dessa fina bilder!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0