Reality check

Tiden går så fort och jag har redan gjort två "egna" dagar på jobbet. Det känns bra men samtidigt väldigt svårt. 9 gånger av 10 måste jag fråga eftersom jag inte vågar fylla i en massa saker i deras datorsystem utan att veta att det verkligen blir rätt. jag har nämligen fått veta att blir det fel så är det ett enormt jobb att få det rätt igen och de hittar fortfarande fel från en annan anställd som inte jobbat där på flera år nu...
 
Annars var min stora skräck att svara i telefonen men det har gått ganska bra. Inte för att jag vet vad jag ska säga egentligen men jag får improvisera så länge. Dessutom har de flesta som ringt, ringt "fel". De skulle egentligen till renhållningen och inte till oss. Men jag fick höra idag att det brukar ringa mycket mycket mer så jag får väl vänta på den riktiga anstormningen och vara glad så länge lugnet varar. 
 
Denna och nästa veckas stora grej att det kommer upp ett nämndesamanträde. Jag kommer tack och lov inte att föra protokoll eftersom det verkar vara hemskt svårt. Men jag fungerar ungefär som sekreterarens assisstent så morgondagen ska spenderas med att skövla en mindre skog för att vi ska kunna skicka ut en massa papper till ledamöterna på onsdag. Jag tycker personligen att de borde skaffa lösplattor till politikerna, det skulle onekligen underlätta en del.
 
Annars är jag mest tacksam för att jag har ett så varierande jobb. Ingen dag är den andra lik och jag lär mig en massa nya saker varje dag. Om ämnen jag inte hade en anning om fanns och jag måste erkänna att jag tycker att det mesta är ganska intressant. Jag håller bland annat på att revidera en massa mallar till olika beslut och det är väldigt intressant för jag lär mig en massa om buller och radon :). 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0