Muntligt prov

Idag har jag haft jag det sista provet. Det var ett muntligt prov där man skulle visa att man har ett fint uttal. Förrutom en massa övningar med vibrerande sch och z ljud fick jag läsa upp en lite dikt :). Tycke dikten var så rolig och fin (och min lärare sa att jag verkade ha en connexion med den eftersom jag hade så fin rytm?!). Och jag är medveten om att ingen mer än Elin kommer att fatta nåt men man kan ju alltid använda google translate som man är nyfiken :). 
 
Être Ange
C’est Étrange
Dit l’Ange
Être Âne
C’est étrâne
Dit l’Âne
Cela ne veut rien dire
Dit l’Ange en haussant les ailes
Pourtant
Si étrange veut dire quelque chose
étrâne est plus étrange qu’étrange
dit l’Âne
Étrange est !
Dit l’Ange en tapant du pied
Étranger vous-même
Dit l’Âne
Et il s’envole.


Kommentarer
Anna

haha den var väldigt rolig om man använde google översätt :)

Svar: Jaså? Ja jag har inte provat med får kanske göra det :)
stellaire.blogg.se

2013-12-21 @ 20:58:48
URL: http://maskott.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0