Måndag

Tiden går så fort och måndagen har redan passerat, nu är det bara fyra dagar kvar. Det känns bra och lite skumt. Det ska bli väldigt skönt att få komma hem och fira jul. Men jag kommer att sakna värmen, utan tvekan. December är tydligen väldigt fint här i Nice (och ja, det kan jag intyga). Solen har skinit hela månaden och temperaturen legat runt 15 grader på dagen. Dock berättade Kajsa att det varit frost i natt men då är man ju ändå inte ute :). 
 
Jag har haft mitt första muntliga prov idag och det gick långt över förväntan. Jag pratade fritt och hade inte ett enda stödord så jag var mycket nöjd. Nicole verkade också nöjd för det enda hon sa var "parfait" :). Nu är det bara ett enda muntligt prov kvar, det i uttal. Jag är liite nervös men alla säger att det är helt lugnt så jag oroar mig inte för det i alla fall. Sedan kommer förhoppningsvis resultatet från grammatikprovet denna veckan. Nu vill jag bara veta, och det fort. Så jag vet vad jag ska ställa in mig på. 
 
Annars försöker vi njuta och umgås så mycket vi kan. Alltså gick jag och Sofia ner på stan efter provet. Där mötte vi upp med Lina innan vi gick och åt Nice nationalrätt, socca. Det är en kikärtpannkaka som äts med lite peppar på. Första halvan av min portion var väldigt god, men lagom till den andra hade jag tröttnat... jaja, nu har jag ätit det i alla fall och det var ganska gott :). 
 
Nu ska jag snart sova men först ska jag se vem som vinner "Le meilleur patissier" (Bästa konditorn). Jag har följt hela säsongen och nu är det final. Så glad att jag hann se den. Men förra veckan var bäst då de ägnade tre timmar och åt att baka med choklad. Jag dreglade här hemma i lägenheten..





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0