Jobb

Jag vet att jag skrev kort förra veckan att jag hade fått positiva nyheter och så var fallet. Jag har fått ett fyra månaders vikariat på kommunen. Det är hur spännande som helst och ibland ska man ha lite tur. I detta fallet berodde det på att jag var antagen (eller vad man ska kalla det) till Trollhättans stads praktikprogram och skulle då få hjälp att skaffa en praktikplats i kommunens verksamheter. Men istället för en praktikplats på tre månader fick jag jobb i fyra på miljöförvaltningen. 
 
Jag har varit är idag på eftermiddagen och fått en introduktion och sedan ska jag börja på riktigt den 2 januari. Jag var bara där i två timmar idag men mitt huvud känns redan alldeles fullt så jag tror (läs vet) att det kommer att bli mycket att ta in i januari. Visserligen verkade inte ärendehanteringssystemet allt för invecklat men det var verkligen 100 olika knappar man kunde och inte kunde trycka på och en faslig massa olika val att göra. Men som tur är kommer jag att få världens trevligaste medarbetare så det kommer nog att bli toppen!
 
Det känns väldigt skönt att kunna på allvar struturera upp tillvaron igen efter något så konkret som ett arbete. Skönt att få något vettigt att göra och skönt att kanske få uttnyttja allt det som jag lärt mig på universitetet. Om jag har riktig tur kommer jag dessutom när jag jobbat klart på miljöförvaltningen gå vidare och jobb några månader på skydd och säkerhet på kommunen. Jag hoppas hoppas på det men det är ju ännu långt kvar så mycket kan hända.
 
En liten förhandstitt på mitt pepparkakshus... mer bilder kommer att komma upp under de närmaste dagarna :)


Kommentarer
Elin

Vad roligt för dig! Grattis!! :)

2012-12-18 @ 23:03:40
Tove

MASSOR med grattis!
BRA jobbat!!!!

2012-12-19 @ 08:38:07
tove

GRATTIS!!!
Åh, vad glad jag blir för dig!
Bra jobbat och bra kämpat!

2012-12-19 @ 08:38:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0