Fördelar och nackdelar

Det har varit en produktiv dag idag. Jag har renskrivit alla antckningarna, vart på ett möte för projektarbetet och läst 50 sidor i kurslitteraturen. Väldigt bar jobbat faktiskt. Det som känns bäst är projektarbetet. Vi har gjort en disposition (på 3 sidor ungefär) men alla rubriker och en del underrubriker och delat upp ungefär hälften av alla rubrikerna. Så det känns skönt faktiskt. Vi ska träffas igen om två veckor och då ska alla ha börjar skriva och så ska vi se hur vi ska gå vidare. Det känns bra att vi har kommit igång ordentligt.

Ja det var som sagt fördelen med dagen, att vi har kommit igång ordentligt med projektarbetet. Nackdelen är att nu är jag väldigt trött och har huvudvärk. Inte kul alls. Och dessutom måste jag laga mat snart om jag inte vill äta köttbullar (som alla andra dagar denna veckan) och det har jag verkligen ingen lust med. Jag ska i alla fall laga korv Stroganoff. Det är ju ändå ganska enkelt och går ganska fort.

Usch, Elin kom just in i köket och visade att de tanzanianska skalbaggarna hade överlevt. Usch och fy. Nu har hon i alla fall slängt alla bönor och ska sanera skålen i frysen ett tag. Förhoppningsvis hjälper det så att hon slipper slänga skålen med. Men fy för skalbaggarna, de är verkligen äckliga.


En bild från tidiage i veckan. Men idag har det varit sol och +9 grader på dagen, hallelujah :).



Kommentarer
Karin

Så våren är påväg även i norr :)

2011-03-04 @ 23:30:31
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0