Kigali

Har kommer annu en liten halsnng fran Kigali. Kigali ar utan tvekan bast hitills. Jag gillar att det ar en storstad utan Kampalas kaotiska trafiksitation och det faktum att vi kan ga nastan obemarkta runt om i staden. Dessutom ar det lite lyxigare och det kanns som om det ar semester pa semestern.

Vad har vi gjort i denna fantastiska stad da?

I onsdags tillbringade vi hela dagen pa Hotel des Milles Collines, aka hotell Rwnada. Det var oerhort lyxigt och vi betalde for att fa tillbringa dagen vid deras pool. Det var en avkopplande dag med sol, bad och jattegod mat! Dock sa rakade jag branna mig lite sa att det blev (nastan o de forsvann sen) blasor. Nu haller jag pa att tappa all huden. Inte sa mysigt men som tur var var det bara pa en liten yta.

Igar sprang vi runt pa stan och tog ut pengar och at lunch. Sen akte vi ut till Memorial Center dar vi tillbringade hela eftermiddagen. Det var oerhort hemskt och gripande I deras tradgardar ligger over 250 000 rwandier begravda i massgravar, ca 1/4 av alla dem som dog.

Pa kvallen at vi pa lyx restaurang och forsta gagen jag at kott sen jag kom till Afrika. Med bernaisesas till och med. Det var som ett litet himmelrike, tanka sig!

Ida ghar vi besokt alla butiker med hand crafts i hela Kigali kanns det som en dessutom en del flera ganger. Men fick kopt en massa fina sovenirer. Fragan ar bara hur jag fa hem allt, forsoker ocksa fortranga det faktum att jag ska slapa allt genom hela Tanzania!

Imorgon bar det av viadre mot den tanzanianska gransen. Det kommer nog att bli ett avantyr. Sa nasta gang vi hors (kanske) ar det fran en ny stad i ett nytt land!



Kommentarer
Karin

Åhh va spännande, coolt, intressant allt verkar! Jag är inte alls avundsjuk, inte alls :P

2011-08-05 @ 21:55:26
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/
Annie

Hahaha det där misstaget att köpa alla souvenirer i början av resan känner jag igen mer än väl xD under de 8 veckor jag hade på volontärprojekt släpade jag runt på tre förpackningar kaffe som efter ett tags släpande började väga sjukt mycket... xD

2011-08-09 @ 12:15:33
URL: http://vivavivace.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0