Lyckan, kärleken och meningen med livet

Det var några veckor sedan jag läste boken men eftersom den var så bra måste jag berätta lite om den. Jag har sett filmen också och jag vet att det är många som har gjort det men jag tycket att filmen var mycket sämre än boken. Filmen hade sin charm men blev lite långtråkig. Boken är charmig rakt igenom och eftersom den innehåller så mycket mer detaljer är mycket bättre. Gilbert får också ett stort plus för sitt sätt att skriva, det är riktigt bra och underhållande.



För er som inte har sett filmen eller läst boken så handlar den om 30 åriga Elizabeth som går igenom en jobbig skilsmässa från sin man och för att komma på fötter igen bestämmer hon sig för att tillbringa 3 månader i Italien, 3 månader på ett ashram i Indien och 3 månader hos en medicinman på Bali. På de olika platserna söker strävar hon mot njutning, fromhet och balans. Det är en verkligt underhållande bok.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0