Amazing

Det var som en balett (typ), det gick alldeles fantastiskt. Imorse när vi hade släpat oss till Källsta för att därifrån ta oss till GB-skolan blev jag verkligen så positivt överraskad. Det var jättemånga som kom direkt på morgonen och allt gick hur smidigt som helst.

Väl på skolan ställde vi i ordning allt och sedan välkomnade jag och Gunilla alla eleverna till den globala dagen och så. Efter det var det bara att köra igång. På förmiddagen var det tre förläsningar/workshops och tre på eftermiddagen. Eller jag gick så men eleverna var indelade i sex grupper som roterade runt på alla "stationer".

På förmiddagen började jag i ett klassrum med information om FN, RKUF och vårt program, efter det lyssande jag på Sandras och Elins föreläsning som Tanzania och sedan såg jag på en film om mobilindustrin. Sedan var det lunch och jag måste erkänna att det var skumt att vara tillbaka i en gymnasiematsal, men de hade mycket gott bröd i alla fall :P.




På eftermiddagen var lyssande jag först på en föreläsning som Eric höll om Afghanisten och efter det höll Linus en föreläsning om globalisering. Jag avsluatde dagen med att gå på en workshop med tre workshops, det var jättekul. Vi körde flyktingspelet, ett steg framåt och hivkarusellen.



Dagen avslutas med Fairtrade Challenge i matsalen och utlotting av lite Fairtrade produkter.


Självklart var fairtradebananen på plats :).

(Det fanns också ett klassrum om fairtrade och sedan hade August en föreläsning om när han var volontär i Nicaragua men de var jag inte på).

Dagen var i alla fall jättelyckad och jag är såå glad att allt gick så jättebra.

En stor guldstjärna till mig och Gunilla för att vi ordande allt det här (och en till andra andra som ställde upp också antar jag ;) TACK)





ps. Sandra och Elin finns inte med på kort för de korten var Sandra tvungen att godkänna och sånt har vi inte tid med :P


Kommentarer
Jessica

hihi, verkar som att det gick riktigt bra det där! Btw så var det massa fairtade på uni idag ;)

2010-10-27 @ 22:22:29
URL: http://expectansy.se
sandra

hahaha, bara för att jag inte gör mig så bra på bild;)

2010-11-07 @ 19:35:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0