En annan dag

Jag är så trött på alla måsten och alla borde. Jag måste plugga (eller jag borde plugga kanske). Jag borde städa. Jag måste skriva det där protokollet. Jag måste laga mat. Jag måste städa köket (jag hade sönder ett glas så jag måste bli av med allt glassplitter). Jag borde byta glödlampor (det är alldeles svart i köket och hallen men det kan vänta till Tove kommer hem). Jag borde skicka brev till Siv och Jurek. Jag måste... Jag skulle kunna fortsätta en bra stund till men vad tjänar det till? jag skulle bara vilja lägga mig ner på marken och sova. Men det får bli en annan dag. För jag måste göra alla dessa saker plus en del saker till. Jag har helt enkelt inte tid att göra det en annan dag. Det måste bli idag.

Mitt humör är som molnen på himlen igår.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0