Stelfrusen

Jag är helt och totalt stelfrusen. Jag, Sandra, Elin och Elin tänkte som sagt var gå på vintermarknad idag även om vi inte hade den blekaste aning om var den var. Sagt och gjort vi traskar i alla fall iväg, mot coop för vi har en aning om att den ligger åt det hållet. Vi frågar i alla fall första bästa lokalbo efter vägen, den första visste inte vad vi pratade om men den andra sa att det var jättelångt att vi skulle gå bort förbi kyrkan (bortanför coop) och vidare längs riksväg 90. Efter en snabb sväng förbi stan traskar vi vidare och när vi närmar oss kyrkan frågar vi nästa person som säger, oj det är så långt men sväng vänster där framme och följ cykelvägen. Vi gjorde som hon sa men misstänkte att vi gått helt fel tills vi träffade två gamla damer som sa att vi var på rätt väg men att det var jättelångt kvar. Det var så lustigt att alla vi frågade sa att det var jättelångt. :). Vi lyckades i alla fall hitta dit men marknaden var ganska liten, köpte en choklad dounut i alla fall. :). Sedan var det bara att traska hem igen. Det tog kanske 40-50 minuter att gå och då går man verkligen genom hela stan. Jösses. Nu är jag hemma i alla fall och stelfrusen och jättetrött. Borde plugga men jag tvivlar på att jag kommer att orka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0