Klart!

Då var folkrättsanalys seminariet klart. Det känns så skönt att ha det gjort och vi lyckades oerhört bra tyckte jag. Vå PowerPoint var bra (undrar varför ;) hehe) och allt flöt på fint och vi fick en massa frågor efter. Afghanistan och kriget där är verkligen oerhört intressant men samtifigt oerhört komplext. Det blir dessutom mycket intressantare när man får nya infallsvinklar och nya ramverk att analysera konflikten med. Jag skulle kunna göra det här för alltid. Haha, nej kanske inte men ett tag i alla fall det är vekligen sjukt intressant. Hela USA och deras utrikespolitik är egentligen väldigt intressant.

Nu har vi i alla fall Bauman elevföreläsningarna som kommer upp nästa vecka och förhoppningsvis löser det sig på ett smidigt sätt (om jag bara glömmer att Viktor inte kommer att vara här alls innan) men vi har gjort upp en plan så allt kommer att gå som tåget ändå. Hoppas jag. Men jag litar på att jag, Viktor och Ida gör det här till något fantastiskt :). Det kan bara inte misslyckas. Och imorgon får vi dessutom hemtentan. Det ska bli intressant att se hur den ser ut, jag hoppas på två frågor för en är alldeles för lite i mina ögon men men det ordnar sig.

Ute töar det förresten och snön smälter bort ganska fort faktiskt. Och isen på älven börjar också smälta lite grann. Nackdelen med detta varma väder är att det blir sjukt halt och att det blåser halv storm konstant.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0