By train

Det var två saker jag var orolig över innan vi åkte hem igår.

1. Att bussen skulle vara sen så att vi missade tåget i Sundsvall
och
2. Att vi skulle bli fast i Sundsvall på obestämd tid

Men nej då det var inga problem, bussen var till och med tidig till Sundsvall och tåget avgick i tid trots ett ymmigt snöfall.

Sedan började dock problemen och tåget var 10 minuter sent till Gävle på grund av krånglande växlar och signaler. I Uppsala blev vi stående i 20 minuter på grund av fel på en dörr och vi anlände till Stockholm 35 minuter försenat. 5 minuter innan mitt tåg till Skövde skulle avgå.

Efter att ha sprungit över en del av centralen inser jag att mitt tåg ändå är 20 minuter fösenat så jag hade inte behövt springa men men. När tåget väl har avgått dröjer det inte länge innan föraren ropar ut att på grund av reducerad bromskapacitet kan vi bara köra 120km/h istället för 200km/h. 

Jaha, hela äventyret slutade i alla fall med att jag var 1 timme sen till Skövde, men det var ju inte alltför farligt och på det hela taget gick det ju ganska bra :P.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0