Kycklinggryta

Idag har jag lagat mitt absoluta favoritrecept till middag, jag skulle kunna äta det här jämt. Varje dag om jag fick. Men det kan jag inte göra för tänk om (ve och fasa) att jag skulle tröttna på det. Jag menar vad skulle jag göra då? Min värld skulle nästan gå under... hehe. Kanske inte men det skulle vara svårt att hitta något så lätt och gott att ersätta det med. Tänkte i alla fall att jag skulle slänga ut receptet här så att jag inte är den enda som får njuta. Med det här receptet blir det några matlådor vilket är bra för oss alla studenter ;)

2 kycklingfiléer
1 burk kokosmjölk
½-1 påse wokgrönsaker
1 påse Santa Maria Chicken Thai Wok Spice mix
om man vill: vitlök

Finhacka vitlöken. Dela kycklingen i mindre bitar och bryn den i en stekpanna tillsammans med vitlöken. Tillsätt wokgrönsakerna och stek en kort stund. Tillsätt kryddpåsen och låt den steka ihop med kycklingen och wokgrönsakerna. Tillsätt sist kokosmjölken. Låt koka ca 10 minuter tills grönsakerna är mjuka. Servera med ris.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0