Hemma


Nu för tiden är hemma ett ord som jag inte vet hur jag ska använda, det känns som att det blir fel hur man än gör. Jag vill väldigt gärna säga att hemma är hemma, 80 mil bort i min stad där min älskade familj och mina underbara vänner bor men på något sätt blir det inte rätt. Att säga att här är hemma känns ännu mer fel trots att det är här som hela mitt liv finns nu. Kanske måste jag bara vänja mig vid tanken på att detta är hemma eller så får jag helt enkelt säga att jag har två "hemma". Mina känslor säger än så länge att min hem finns 80 mil bort men när jag har varit hemma om två veckor kanske jag har en annan syn på det hela. Det ska bli skumt att komma hem, till ett rum som är tomt till en stad som känns väldigt avlägsen. Då kanske jag kommer att inse att detta faktsikt är hemma eller så inser jag ännu mer att det inte är det. Men det får tiden utvisa och det är inget jag kan tala om nu. Det är i alla fall tur att man har en massa nya vänner här som blir som en familj. Det är tur att det blir so små kollektiv här så att man aldrig är ensam. Jag skulle aldrig stått ut ensam i en stor studentstad det inser jag nu så det är nog tur att jag har hamnat rätt. Tror jag. Vi får väl se.

/ Sofia


Kommentarer
Jessica

Hej, jag förstår hur du menar... Men kanske ska du börja säga hem om där du faktiskt BOR och bara säga "hem till trollhättan" eller liknande...? Alltså det måste finnas nåt sätt man kan svara på blogg kommentarer som jag inte listat ut.. HUR ska jag annars svara på frågorna i kommentarerna ?

Jo, vi gjorde soppa från er bok, MEN det blev lite kris typ direkt så vi gick inte precis efter receptet :P men det blev jätte gott ch sconesen blev skit bra :D

2009-09-14 @ 20:06:59
URL: http://expectansy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0