Genusperspektiv på humanitära insatser


Ja det är vad vi förväntas skriva ett pm om till på måndag (förutom första världskriget pm:et), det ska innehålla två argument mot och två argument för. För att lösa denna uppgiften har vi haft en timmes föreläsning om genus. Jag visste inget om genus innan och känner mig inte speciellt mycket klokare måste jag erkänna. Dessutom är kurslitteraturen värdelös. Gender and international relations av Jill Steans. Jag har läst sju kapitel, de som skulle läsas, över 100 sidor på svårbegriplig engelska och inte ett ord om humaitära insatser. Jag ville verkligen bara slänga ut boken genom fönstret. Tack och lov för google.

Idag har jag i alla fall suttit på biblioteket med Sandra och Elin och pluggat. Det var bra, fick mycket mer gjort än om jag varit hemma. Sedan gick vi till Golds för de hade prova på för IKK. Vi gick på en halvtimmes core, det var bra så jag har tecknat ett medlemskort där nu. Bara att börja träna. Fast nu har jag mer ont i halsen men jag har bara mig själv att skylla.

Hemma igen har jag pluggat och lagat mat. Det finns inte så mycket att göra. Ska nog köpa en TV tror jag det kan behövas mot tristessen.

Puss Sofia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0