FOKS A, teorier och begrepp


Idag har varit en blandad dag, en dag  med både plugg och avkoppling. Men det är lugnet fö stormen, det vet jag. Imorgon är det sista seminariet och sedan börjar allvaret. En hel uppsats 8-10 sidor om första eller andra världskriget, jag tror jag ska ta andra världskriget. Det är lätt tänker ni, ja det är lätt. Men vi ska välja ett perspektiv jag väljer just nu mellan realismen och Nyes flernivå analys till att förklara hela kriget med. Det lär bli en utmaning. Dessutom ska det skrivas enligt JanEs detaljerde beskrivning, värst blir det med fotnoterna. Är det någon som fattar exakt när de ska användas? Jag trodde jag hade koll men jag vet inte, dessutom ska det göras antingen efter Harvard eller Oxfordmodell. Jag menar herregud räcker det inte med att det finns ett sätt. Jag försöker låta bli att tänka på det men imorgon lär det springa ikapp en för då måste jag börja, vi har trots allt bara fram tills nästa fredag på oss. Sedan är denna första kurs slut och vi har gjort en fjärdedel av FOKS A.

Nu är det sovdags för annars blir jag nog aldrig av med förkylningen.

Godnatt
Sofia


Kommentarer
Jessica

Använderman inte fotnoter i rapport typ varje gång man presenterar fakta? Du vet referensmarkeringar och sånt ;)

2009-09-22 @ 09:45:44
URL: http://expectansy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0