?


Detta inlägget känns konstigt att skriva och jag vet inte riktigt om jag kan sätta ord på mina känslor på rätt sätt. Just nu har jag en stor klump i magen. Det borde jag inte ha eftersom jag har sett fram mot att åka hem väldigt länge. Eller har jag det? Jag vet inte riktigt. Det känns som att jag kommer åka till ett ställe som jag vill kalla hem fast det är inte mitt hem längre. Mitt liv finns här, mitt i Norrland. vad kommer vänta mig när jag kommer hem? Ett tomt rum, det är inte vad jag vill åka tillbaka till men samtidigt finns min familj där och mina vänner. Dem saknar jag så jag håller på att bli tokig. Det kan jag erkänna.
Jag kan inte heller säga att här när jag sitter i mitt orangea kök att det är hem. För här är allt ovant och främmande. Men det bli mer mitt hem för varje dag som går och jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt och jag vet inte om det är vad jag vill heller. Men för varje dag som går så känns det lite bättre här (och jag måste erkänna att det var jobbigt i början, jag kan inte sätta ord på hur jag kände då i alla fall inte i bloggen. Att flytta var det värsta jag gjort och den första veckan var en mardröm det är allt jag kan säga. Kankse kommer jag skriva om det längre fram när jag har accepterat det som hände och känner mig okej med det). Att stanna här kändes ändå inte som ett alternativ för jag har insett att jag hatar att vara ensam. Och nu är det tomt hät kan jag lova. Alla har åkt utom jag då som har ett antal timmar kvar innan jag kan gå till stationen, nackdelen med nattåg alltså. Nu känns det som om jag har kommit från ämnet en hel del. Jag åker hem men inte hem och jäg är rädd och osäker och det känns konstigt.

Men jag saknar er alla oerhört mycket, vi ses snart.

Puss Sofia


Kommentarer
Anna

förstår att de käns konstigt men snart är du med dem du älskar mest, familjen o vännerna:) och snart bara om cirka 18timmar så ses vi här hemma i de gula huset du bott i, i 19år alltså hemma hemma enligt mig:) saknar dig otroligt mkt:) men vi ses snart

2009-09-23 @ 20:48:44
URL: http://maskott.blogg.se/
Jessica

Vi ses imorgon =) Annie vill oxå jätte gärna ses! Vi får bestämma tid och plats bara ;) Lite te och sedan världens längsta psykologiska samtal--- Känns som om det behövs.. Vi behöver nog lite pepptalk allihop!

2009-09-24 @ 16:37:54
URL: http://expectansy.blogg.se/
Preggo

Lugn Sofia..bara luuuugn!



Att flytta hemifrån känns alltid förvirrande för alla (även om inte alla erkänner det).

Det som förut var det enda "hemma" som du hade är bara på väg att bli "hemma också".

Förvirrande kanske... men det kommer att kännas bättre. Snart!



kram preggo

2009-09-29 @ 12:24:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0