Avbrott


Här uppe försöker vi skaffa oss avbrott från allt vad pluggande heter med så många aktiviter som möjligt, gärna sådana som ser bra ut på cv:t också. Ikväll ska vi iväg för ett möte med den lokala FN-föreningen som nästan uteslutande hålls uppe av IKK. Det ska bli jätekul och jag funderar verkligen på att engagera mig i npgon sådan förening. Det är jättebar för våra cv eftersom det är inom detta område vi kommer att arbeta. Övriga distraktioner som har dykt upp hitills är träning (på golds) och så ska kanske Fanny och Tove starta ett vollybollag, det är en bra idé tycker jag. Vollyboll måste vara en av de roligaste bollsporterna som finns. Det finns även en Röda korset förening här och så kan man alltid satsa på att bli invald i SOS. Det finns verkligen massor att göra. :D

Förresten Annie, kanske ska satsa på att wwoof:a någon sommar? Det vore jättekul och jag är verkligen på den idén. Annars att bara ge oss ut och resa skulle vara jättekul. Jag har blivit så inspirerad av alla här, speciellt Sydamerika låter lockande. Eller volontärarbete kanske? Någon? Och läsa språk vill jag göra. jag vill lära mig prata flytande franska och jag vill lära mig prata spanska också. Gud, förut hade jag inte en enda plan och nu har jag inte tid att genomföra allihopa (inte pengar heller men det löser sig).

Så folk hemma jag antar att det bara är att vidga sina vyer lite och satsa för ni kan inte bli kvar där ni är tycker jag. Nästa sommar har vi alla möjligheter... alla förslag motages gärna utanför detta lands gränser (jag vill ju inte göra allt själv ;))

Nej nu ska jag som sagt var iväg på FN-mötet för lite mer inspiration.

Puss Sofia


Kommentarer
Jessica

haha håller med.. HÄR kan man ju inte vara kvar! Har kollat med Fatma och hon lånar gärna ut sovplatser åt oss två i december :) För Winnerbäck spelar i Örebro 12 dec. Kan du då?????

2009-09-22 @ 17:12:42
URL: http://expectansy.blogg.se/
Annie

Ja vad kul att du frågar! :D Har planerat att woof:a med Susanne (en av mina gamla högstadiekompisar) men eftersom det inte kostar mycket alls woof:ar jag gärna med dig med :D Vi får prata mer när du kommer hit. Ses snart!!

2009-09-23 @ 16:11:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0