Träning...


Jaa, vad ska man säga. Dagens enda ansträning var att träna och det kan man lungt säga att det var. Lite bakgrund info, sist jag tränade var kanske i mars alltså för ett halvår sedan och inte ens då var det speciellet många gånger. Jag är med andra ord extremt otränad speciellt i armarna. Det kan jag erkänna. Och eftersom dagens pass av cykel var fullbokat bestämmer vi oss för att gå på challenge istället. Någon som anar oråd? Det gjorde inte vi men man kanske ska tänka en extra gång om man går på något som heter "utmaning". Sagt och gjort där var vi och tre personer till. Challenge går ut på att man i snabbt takt flyttar sig mellan en massa styrkeövningsstationer (ca 10 stycken). Man jobbar i intervaller och får vila när ett helt varv är avklarat. Vi körde intervaller på 20s, 30s och 40s för att avsluta med 15s i tempo (allt man har). Jag har aldrig i hela mitt liv varit så slut. Nu två timmar senare kan jag fortfarnade inte höja armarna mer än ca 50 centimeter för jag är så fruktansvärt trött. Benen är inte mycket bättre. Vi kommer att ha sån sjuk träningvärk imorgon. Att duscha var verkligen en utamning när man knappt får upp armarna över huvudet (det går men bara i 10 sekunder). Nästa vecka är det bara att ta nya tag.

Nu har jag precis ätit omelett och jag måste säga att den smakade underbart. Nu tänkte jag krypa upp i soffan och titta lite på tv på min kära dator.

Imorgon är det full fart mot framtiden, nästa kurs börjar och jag tror det kan bli riktigt roligt. Det är konflikter i världen som ska avhandlas. Heldag från 10-17 är det som gäller även om det blir filmvisning på den sista :).

Puss Sofia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0