Dåligt väder

Idag blev det lite extra tidigt eftersom det är röd dag i Frankrike så bussarna gick som på en söndag och mycket mer sällan. Väl på jobbet jobbade jag med en supertrevlig fransman. Vi packade upp varor och taggade dem. Vid 12 fick jag gå till godisbutiken för att lära mig göra sockervadd (som för övrigt heter barbapapa på franska, egentligen tre ord men uttalas så). Först fick jag titta på och sen göra själv. Det var inte så svårt men väldigt kul! Dock blåste det fruktansvärt kallt. Efter lunchen började ösregna och hela butiken var knökfull med folk. Gick knappt att röra sig och alla ville köpa svindyra regncapar. Men det var kul, jag fick prata en massa franska även om jag knte kunde svara på allt. Jag hjälpte till att packa upp varor och packa kassar med folks varor. Jag gissar att vi sålde massor. När jag slutat fick jag vänta 40 minuter på bussen (jäkla röd dag alltså). Väl hemma blev det lite mat och nu tittar vi på film. 
 
Här kommer en bild på mig i min kostym. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0