Centre Pompidou

Igår åkte jag in til Paris på min lediga dag. Det är inte så många lediga dagar kvar så man får passa på. Väl där regnade det, till och med mer än i Serris. Jag hade redan innan tänk gå på museum men nu var det ju extra bra. Jag gick till deras museum för modern konst, centre Pompidou. Det var kul men jag tycker nog inte så mycket om modern konst, tycker det är för konstigt. Men man har fin utsikt från byggnaden i alla fall :) 









Sedan käkade jag lunch innan jag halvsprang genom regnet bort till en stor kyrka som jag sett uppe från Centre Pompidou. Den var ganska fin, det satt en man därinne och spelade orgel, väldigt mäktigt. Efter besöket i kyrkan shoppade jag en del i Forum des Halles innan jag åkte tillbaka hem för att delta i vår veckomiddag med Paltkoma, mer om det i nästa inlägg! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0