San Francisco

Då var man äntligen här. I San Francisco! Jag kom hit i fredags eftermiddag och det var full fart från början. Hem till Anna, sen hämta barnen hos mormor och underhålla dem en timma innan vi åt middag med Annas värdfamilj på deras yatch club. Jättegod mat och hur mysigt som helst. Jag var faktiskt inte så farligt trött heller vilket var väldigt skönt. Det kom först när jag satte mig på Annas säng på kvällen, då stensomnade jag direkt! 
 
På lördagen bar det av in till SF för shopping (det blev jag som shoppade eftersom Anna har typ shoppingförbud). Och en hel del saker blev det. Vi åt lunch på cheesecake factory, så god mat och såklart var vi tvungna att ta en cheesecake till efterrätt. Den var supergod och bestod av massa lager :). Det var kul att bara titta på alla olik sorter de hade. Vill prova alla :)!
 
 
Sedan, strax före åtta på kvällen, mötte vi upp med Annas hela kompisgäng (5 andra au pairer) och gick på en pianobar. Vi åt supergod mat och det var väldigt underhållande. De som spelade var väldigt duktiga och det var verkligen fantastisk stämning. 
 
 
Idag har vi varit på Alcatraz, det var häftigt och väldigt intressant. Det måste verkligen vart hemskt att sitta i fängelse där, riktigt kallt och ruggigt kan jag tro. Vi hade inte heller nån tur med vädret så det regnade och var dimmigt. 
 
 
Efteråt drog vi runt pier 39 och tittade lite i souvenirbutiker och kollade självklart in sjölejonen. Det var coolt att se. Sedan blev det lunch (supergod krabbsoppa) innan vi gick bort till Ghirardelli (det är en chokladtillverkare i SF som gör jättegod choklad). Där blev det lite shopping innan vi avrundade dagen med varsin maffig glass.
 



Nu ikväll har vi haft barnen. Föräldrarna är i New Orleans på Mardi Gras hela veckan så vi har barnen hela tiden utom när de är i skolan :/. Men de är mysiga (utom ibland när man blir ganska trött på dem ;). Nu ska vi snart sova och imorgon väntar nya äventyr (dock ännu oklart vad då det beror på vädret).
 


Kommentarer
Pappa

Synd att det inte går att skicka hem lite go glass i paket :)

2014-03-03 @ 19:54:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0