Sightseeing och muséibesök

Idag åkte jag in till Paris för en kombinerad sightseeing och shoppa dag. Jag började vid triumfbågen och fortsatte ned längs hela Champs-Elyssée. Jag shoppade lite, käkade lunch och tittade i butiker. Sen gick jag bort till musée d'Orsay, jag har alltid velat besöka det muséet och äntligen blev det av. De hade mycket impressionism, konst från 1800-talet mer eller mindre. Det var väldigt kul och de hade väldigt många jättekönda målningar av Monet, Renoir och Van Gogh. Hela byggnaden har superfin arkitektur också. 

Sen promenade jag bort till Louvren och vilade ett tag där innan jag gav mig ut i folkmassan på rean längs rue de Rivoli. Den stora sommarrean startade nämligen idag i Frankrike så det var kaos. Gick knappt att röra sig i butikerna men jag hittade allt en del fynd. De har i alla fall väldigt bra priser. 

Sen åkte jag hem, supertrött, höll på att somna på tåget och nu sitter jag här och tar det lungt. Ska snart sova tror jag. 






















Kommentarer
Tove

Vad roligt du ser ut att ha och vad fint allt verkar vara! Fint väder, fin park, fina byggnader, fina broscher och allt verkar fint!

Kul att få hänga med på dina äventyr där borta!

2014-06-26 @ 12:22:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0