Major Incident Medical Management and Support

Årsmötet för SOS gick bra och vi fick tag på en kassör till slut. Stackras Linus såg helt chockad ut när vi nominerade honom man sa att det gick bra. Jgg tror att både jag och Malin var ganska lättade just då. Men nu ligger det bakom oss och det har varit jättekul.

Denna veckan har hitills annars bestått av MIMMS, ganska intressant faktiskt. Igår fick vi göra en del roliga triageövningar.
Det ska både bli spännande och nervöst med fältveckan. Gör man fel så kan någon dö (tur att det bara är en övning i alla fall) men lärarna säger att allt kommer att falla på plats nästa vecka då det stora övningarna då så jag hoppas det.

Idag börjar vi klockan 11 vilket är skälet till att jag fortfarande sitter hemma i köket. Dock har jag pluggat sen klockan 8 så det var ganska bra ändå.

Nu ska jag käka något och sedan fixa lite innan skolan, idag kommer det någon militär som ska prata om civil-militär samverkan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0