Min nya pluggteori

Jo men jag är ju inne på min 10 kurs nu och jag har alltså läst en hilma massa kurslitteratir. Och när jag satte mig ner och tänkte efter lite insåg jag att jag nästan bara har läst litteraturen för att jag måste. Men eller hur är det inte så man gör? Du får en massa böcker som du läser till tentan och sedan glömmer bort.

En del av böckerna som vi har haft under det gångna året har varit riktigt bra faktiskt men det mesta har man ju glömt. Så jag tänkte i alla fall att mina ny ateori/policy skulle vara att läsa kurslitteraturen för att jag vill, för att den är bra och för att jag verkligen ska lära mig nåt.

Jag menar jag läser ju det här programmet för att lära mig något mnen då måste jag ju ockå anstränga mig lite eller hur? Vad är vitsen med att ha det på papper att jag kan en massa saker om det ändå inte finns i huvudet? Dessutom är det ju någon som har lagt ner tid på att välja ut dessa böcker till litteraturen så det måste ju finnas någto med den som är bra, eller? En del böcker kan jag erkänna är ganska meningslösa och borde bli utbytta men de allra flesta böckerna är ändå bra.

Så till nästa kurs ska jag läsa all littertur för att jag vill och för att jag vill lära mig något. Det kan bli intressant tror jag.

Min lilla kurslitterturhög, läst för att jag måste :P


Ha en bra dag!


Kommentarer
Jessica

Åh Gud, jag trodde först att det vart en hög av de böcker du skulle läsa för den här kursen! :o Fick ju nästan en hjärtinfarkt här Sofia :p

2010-10-25 @ 11:03:26
URL: http://expectansy.se
Karin

Fan va bra tänkt! Hoppas bara din nya pluggteori kommer att fungera;)

2010-10-25 @ 14:11:19
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0