problem...


Idag har varit en okej dag hitills, hostar som igår mindre än i början av veckan men ändå en del. har lite huvudvärk till och från men även det börjar bli bättre. Proppen på tvättmakinerna gick en gång i går kväll och en gång i natt så det blev ingen tväättning idag. Blir en insats på söndag istället. Det är dock lite oroande att proppen gick två gånger eftersom det tyder på att något kan vara allvarligt fel (hoppas att det inte är så). Så vi hade en liten social stund i källaren idag (jag, elina, ellinor o fjälle). Det var trevligt. Fjälle ringde dessutom till bostadsbolaget och skällde ut dem för att lyset i trappuppgången inte har blivit lagat. Allt vi vet är att det kommer att behövas en elektriker för att laga det. Hoppas hoppas att de lagar det snart. Men med tanke på att det tog ca fem månader att laga torktumlaren så ska man väl inte hoppas på för mycket. :) Till och med tidningsbudet har klagat ;). Det positiva som har hänt idag är att vi har fått vårt bredband (äntligen!) så nu slipper vi snylta på andras.

Nu ska vi snart iväg till Källsta och greja lite för ikväll. Det ska bli kul men vi får se hur det blir med festandet ikväll eftersom jag trots allt inte mår så jättebra. Annars är allt lungt och pluggningen har gått bättre än förvämtat men städningen sämre än förväntat så det blir det jag får ta itu med innan vi går. I alla fall börja samla ihop alla grejer jag har spritt ut över mitt rum. Det är ofattbart avd stökigt det kan bli så fort. Önskar jag var lite mer av en pedant ibland i alla fall när det kommer till att hålla iordning.

Puss Sofia


ps. Såg att Barrack Obama får Nobels fredspris, det var intressant tycker jag och det kan säkert vara bra men har ju inte åsadkommit så mycket konkreta saker än. Men förhoppningsvis gör detta att han arbetar ännu hårdare för fred och klimatfrågor så att den här världen kan bli lite bättre och lite mer sammstämmig någon gång.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0