End of the day

Efter en massa pluggande blev det bara mer pluggande. Nu ikväll har jag sett de två dokumentärna som Ida rekommenderade. De var verkligen jättebra och finns att se på svtplay om någon är intresserad (terrorismens röster och är afghanistan förlorat). Båda två fick en att tänka efter, vad är det vi här i väst håller på med egentilgen, är vi så mycket bättre än de i öst. Inte ett dugg. De gör inte bra saker men inte vi heller. Men eftersom det är vi som bara hör våra egna röster och vi vill ju såklart rättfärdiga det som vi gör. Det mest skrämmande som sades var om hur man ska definiera terrorism. Att definiera terrorism var lätt men att definiera terrorism så att det som till exempel al-qaida gör är terrorism men det som en del västerländska länder gör inte är terrorism. Det är det som är problemet. Det är så fel tycker jag. Ska bli intressant att diskutera allt det här imorgon tycker jag.

Nu ska jag koppla av lite med en bok och en kopp varm choklad.

Puss Sofia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0