Ratatouille

Idag var en stor dag på Disney, det var nämligen soft opening av den nya attraktionen Ratatouille. Soft opening är något som man har på nya attraktioner när cast members (alltså personal) får komma och teståka attraktionen innan de öppnar den för allmänheten. Ratatouille öppnar den 10 juli i studios-parken. 

Så för att fira detta bjöds det på tre rätters middag på restaurangen. Jag åt en mystisk förrätt, entrecote med Ratatouille och potatisgratäng till huvudrätt och citron marängpaj till efterrätt. Man fick också baguette och dricka! Så gott och jag käkade med mina kollegor Emily och Roxanthi innan jobbet. 


Sen var det också min tur att teståka attraktionen idag. Det är en så kallad dark ride. Det innebär att man sitter i någon form av fordon (båt, vagn, eller som i detta fall en råtta) och så åker man hyggligt långsamt genom någon form av landskap som berättar en historia. Här på Disney finns det till exempel också dark rides för Snövit och Pinocchio. Men det som gör Ratatouille så himla cool är att den är i 3D och vagnarna åker inte på räls utan rör sig på golvet med någon sensorteknologi. Attraktionen var så himla bra, min favorit i hela parken tror jag! Älskar den! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0