Hej vinter!

Nu är det höst här i Nice och då är det kallt! Jag menar verkligen kallt (att termometern hävdar att det förmodligen ligger uppåt 18 grader på dagen är irrelevant). Så de senaste dagarna har jag plockat fram jacka, strumbyxor och tjocktröjor. Jag har dessutom inhandlat en fleecefilt så att jag inte ska frysa ihjäl i lägenheten. 
 
För, helt ärligt, det är mitt största problem. Att det är så hemskt kallt i min lägenhet. Kakelgolvet blir iskallt och det sprider sig till hela lägenheten. Dessutom så verkar det som om lägenheten är väldigt bra på att kylas ned på kvällen/natten men den värms iinte upp under dagen. För när jag lämnar lägenheten inser jag att det är mycket varmare utomhus än det är i lägenheten. Det är inte kul. 
 
Nu försöker jag få in lite värme utifrån genom att öppna fönstren men det fungerar inte så bra :(. 


Kommentarer
tove

Huvva, det är inte roligt att frysa....!
Känner igen mig från mitt Armenienäventyr, fy fy fy! Men jag överlevde - tror du sa till mig att om jag överlevt fältveckan i -25 överlever jag nog detta =)

Mina bästa tips: köp ett varma och inneskor och ha sockar i dem, ha ytterkläderna på inne (fleeströjor är varma, gosiga och mysiga även om de inte är charmiga!), köp ett element med hjul (jag flyttade runt mitt från soffan till sängen till köket beroende på vart jag var - en bra investering i längden!), köp en matta/handduk att ha på golvet, duscha varmt och bara på morgonen (annars blir det kallt med blött hår och man ska lägga sig), tänd gaslågan på spisen (om du har en gasspis förstås), tänd ljus, lär dig att uppskatta mys med filt (jag hade en skruttig filt men den hade jag på mig hela tiden när jag satt stilla) mössa gör att man blir varm - fungerar även bra inne! Diska i varmvatten när fingrarna är som kallast, drick TE i massor. Drick inget kallt. Det går oxå bra att dricka varmt vatten = då blir man oxå varm. Soppor är bra mat när det är kallt!

Hoppas du hittar lite värme =)
en stor KRAM från Tove

2013-10-13 @ 15:01:18
sandra

haha, vilken härlig överlevnadstaktik du har Tove, älskar dina tips!:) och jag känner igen dem från mitt lilla besök hos dig i din kalla lägenhet i Armenien:) Om du följer toves råd Sofia så kommer du att klara dig galant!:) Kram på er båda!

2013-10-14 @ 08:37:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0