Långt in i bubblan

Nu är det bara lite mer en vecka kvar till vårt stora prov. Vi ska ha prov på all fransk grammatik som vi lärt och oss och för den delen inte lärt oss under terminen. Det är en hel bok fylld med regler. Dessutom är en stor del av provet ordkunskap och vokabulär. Jag känner att jag pendlar i kunskap för varje dag som går. Ena dagen känns det bra och nästa fruktansvärt. 
 
När vi började repetera för nästan tre veckor sedan trodde jag till 100% att jag skulle bli underkänd. Jag tror inte det längre, men jag är verkligen inte säker. Jag kan grammatiken bra och kommer förhoppningsvis att kunna den ännu bättre nästa vecka. Men det som är den stora bristen är ordförrådet och jag är osäker på hur mycket jag kan få att fastna till nästa vecka. Det återstår helt enkelt att se. Men idag har jag överatt 5 sidor med meningar från svenska till franska och det går bättre och bättre hela tiden så kanske. Jag känner mig lite lite hoppfull i alla fall. 
 
Jag saknar sommaren också :) det är kallt här i Nice. Max 10 gradre på dagen och nästan alltid den kylig vind. Man kan se hur snön ligger på kullarna runt omkring Nice, men som tur är snöar det sällan här nere i viken. 
 


Kommentarer
Anonym

Du fixar det! :)

2013-11-28 @ 00:47:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0