Dumplings

I helgen fick jag för mig att jag skulle testa och laga dumplings, små kinesiska fyllda degknyten. Jag fyllde i alla fall mina knyten med kycklingköttfärs, ingefära, vitlök och salladslök (hur gott som helst för övrigt) och gjorde min egen deg. Dessa två steg var nog också det enda som gick bra, allt annat tog mycket längre tid än jag räknat med. Problemen som hopade sig var att degen fastnade på bänken, på kaveln, på tallriken, i de andra degknytena och slutligen i botten på kastrullen. Det var mindre lyckat om jag säger så.



Det som är mest synd är att de blev jättegott, det var något av det godaste jag ätit men jag kommer nog inte att göra om det eftersom det tog så lång tid. För övrigt hade jag en jättegod dip till som bestod av japansk soja, chili och äpplejuice koncentrat.



Kommentarer
SYLVIA

heja dig som prövar på-ser gott ut

2012-03-05 @ 17:35:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0