Fältvecka

Resan gick i alla fall A-jaur för att vara instruktör/markör/"lärare" på 10:ornas fältvecka i katastrofmedicin. Hela veckan var alldeles fantastisk och lärarlaget är helt hysteriskt roliga. Jag tror aldrig jag skrattat så mycket under en så kort tid.

Och internspråket som utvecklas måste ju få utomstående att tro att vi är galna. Det var kryptosporider, blåsrupturer, ninjarullningar nedför slänten, parkourhopp, HAHA osv osv. Jag måste dock erkänna att bortsett från ett det var roligt var det hemskt lärorikt. Det gav både ett helhetsperspektiv på en hel övning och på hur akut omhändertagande ska göras men det var också utvecklande för mig själv.


Tove och Olof "drunknade" i en liten sjö...





Och vad vore fältveckan utan störande moment, här är M i full action...


Masskadehändelse...


mer masskader...



Steningsmobben och den vettskrämda kvinnan...


Motorcykelolycka...

Hela veckan var som sagt fantastisk och anslutades med middag och fest halva natten.


Kommentarer
Anna

Vilken olycka hade du? Motorcykeln? :) De ser extremt roligt ut:D

2012-06-10 @ 11:47:49
URL: http://maskott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0