Stress

Man kan ju tycka att man borde bli van, att det borde bli bättre, att man skulle lära sig med tiden. Men nej, i vissa lägen är man alltid stressad. Som den senaste veckan och de kommande dagarna. Jag längtar mig tokig tills på fredag när opponering, seminarierna och allt är klart. Borta! Jag kan visserligen se slutet på allt det där men samtidigt finns den ständigt påkrypande stressen gällande c-uppstas, examen, jobb och så vidare. Det tar aldrig slut. Jag är kass på att leva i nuet och jag vet att det är mitt motto för i år. Så det är bara att jobba på det. Men det är svårt. Speciellt när alla andra delar ens stress och stressar över samma saker. De senaste dagarna har jag dessutom gjort att göra listor varje dag bara för att jag måste se till att få saker gjort. Jag kan inte skjuta på det, framförallt inte skolgrejerna eftersom det faktiskt finns en deadline. Nu måste jag sova, imorgon är det seminarium och så måste jag förbereda min opponering. Är det någon där ute som faktiskt gjort en opponering som kan ge mig lite konkreta tips??? (stress)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0