Snö (eller snarare avsaknaden av den)

Jag vet att vädret är ganska trist att skriva om men jag bara måste. Dagens fråga lyder helt enkelt: Var är vintern? Idag är det den 12 november och inte en snöflinga har fallit över Umeå än så länge. Det är grått och trist och ibland regnar det och det är plusgrader jämt. Verkligen hela tiden.

Visserligen tycker jag inte jättemycket om vintern och inte en massa snö men det är bra mycket bättre än det här. Det blir mörkt före fyra på eftermiddagen och eftersom himlen hela tiden täcks av en massa moln blir det inte ens så ljust på dagen. Inte konstigt att man känner sig trött och deppig hela tiden... Lite snö skulle i alla fall liva och ljusa ipp tillvaron lite i alla fall.



Tacka vet jag det här...då ser man ju vart man går i alla fall...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0