Civil-militär samverkan

Idag har vi haft civil-militär samverkan. Det var myckey intressant. Jag var i alla fal skeptisk innan eftersom vi visste att det var en militär som skulle komma och prata med oss. Men han var jättebra och hade även jobbat civilt så det var över förväntan. Jag tycket också att det är bra att få veta  hur militärerna tänker så att man är mer förberedd om man man måste jobba med dem. Som sagt man måste inte gilla dem men det är ju ändå bra att kunna arbeta med dem i vissa lägen.

Efter skolan gick jag, Elin, Sandra, Tove och Sofie ner på stan för att ta en fika. Vi gick till foket på Hullsta gård och det var jättetrevligt. Jag köpte en enrom fifi-ruta (snoddas, kärleksmums). Den var jättegod och var billig i förhållande till hur mycket kaka man fick. Trevligt.

Efter det bar det av hem. Jag orkar inte plugga något mer idag så det får bli imorgon och ändå fram till tentan istället. Men jag är ändå ganska positiv, det kommer nog att gå bra det här.



Haha, en bild från igår när Mikael pratade om transportsäkring.



Kommentarer
sylvia o nisse

Kul med kakan. Vi brukar äte centraldammsugare i Vara- den är JÄTTESTOR

2011-03-17 @ 14:21:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0