Psykotraumatologi

Hej bloggn!

Jag vet att det var länge sedan jag skrev men de senaste dagarna har varit grymt jobbiga. I måndags gick vi 13-17, igår 8-17 och idag 8-17. Det är så att man blir trött bara av att tänka på det. Nu ska vi i alla fall vara lediga ända till måndag.

Vad kan man säga om psykotraumatologi då? Jaa, än så länge har vi inte läst något om trauman utan har vart mest inriktade på vanlig psykologi om man kan säga så. Vi har lärt om om anknytningar, affekter, försvar, coping, individual- och grupppsykolgi. Det är oerhört intressant men det känns lite jobbigt att vår lärare är psykolog för det känns som om han analyserar oss.

Vi har också gjort en del roliga övningar som affektintervju, en liten övning i att vara tyst (där den andra personen skulle prata 10 minuter om något tråkigt), samt ett samtal där vi skulle använda oss av sokratiska frågor och tillsist en stor övning i helklass där vi skulle prata om normer och värderingar. Allt har verkligen varit kul men det är samtidigt svårt.

Något annat intressant är att min franskakurs börjar inte förräns nästa vecka och där har jag fått böckerna. Men till tramakursen som har hållit på i tre dagar där har jag inte fått några böcker. Hallelujah!

Nu ska jag slappa :):


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0