Halsning fran Afrika

Har kommer antligen en halsning fran Afrika. Nu ar vi i Kigali, Rwandas huvudstad. Har ar det hemskt varmt och hela staden ar en enda lang backe som vi gatt upp och ned for. Jag tankte att jag gor en liten sammanfattning i punktform av de tolv gangna dagarna, sa hall till godo.

- Vi landade i Entebbe vid lunchtid och allt gick smidigt. Vart boende var valdigt fint och vi var mycket nojda. Dagen efter tog vi en minibuss till Kampala, Ugandas huvudstad.

- Vi bodde nedanfor mosken i Kampala som ar jattestor och heter Ghaddafi National Mosque. Vi besokte moskeen och fick kla oss i en massa sjalar. Valdigt fint.

- Vi besokte ocksa en marknad som var precis som en labyrint. Vi gick in och trodde aldrig vi skulle hitta ut.

- Vi besokte ett barnhem for bebisar och kastades rakt in i arbetet med att mata, byta bjojor och leka med barnen. Vi var nog ganska chockade till en borjan men det var roligt.

- Vi gick ut pa nattklubb och var nastan de enda dar i over en timme. Sen hade vi problem att ta oss hem igen mitt i natten men allt gick bra!

- Vi akte till Jinja och gjorde forsranning pa Nilen. Det var valdigt skrammande att aka ner for 8 stora forsar. Vi fick till och med ga runt tva stycken av dem. Sedan sa i den varsta forsen sa valte nastan flotten och alla utom var guide Q som hade hur kul som helst kastades ut baten. Det var valdigt mycket panik under vattnet innan man fick luft och blev uppplockad av sakerhetsbaten. Jag tror att Q tyckte vi var ganska konstiga som verakde jatteradda genom hela 5 timmars turen. Nu nar vi ar tillbaka pa land avr det ganska coolt!

- Vi har akt 7 timmar och vantat tre timmar pa en buss. Till slut kom vi till Kabale bara for att finna att himlen oppande sig och drankte oss i regn och aska. Till raga pa allt hade var bokninh inte kommit fram trots att vi ringde dagen innan. Det loste sig till slut det med.

- Vi traffade en dansk tjej som tog med oss att leka med gatubarnen i kabale for hon kande de fran roda korset som arbetade med dem. Jattekul verkligen.

- Vi akte till Itambira Island i Lake Bunyonyi for att vila och ha semester i tva dagar. Det var ganska kallt och molningt hela tiden men jag lyckades anda branna mig. Maten var jattegod men det mindre kul var alla de sma sota spindlarna. Det ar inte sa kul att ga pa toaletten pa natten nar du vet att det sitter ca 7 spindlar ca 5-7 cm stora dar inne.FAnns en massa spindlar dar vi sov ocksa. Fy vad hemskt!

- Sedan akte vi over gransen till Rwanda och hamnade i den lilla staden Byumba nara gransen. Vi bodde vid den katolska kyrakan, fick jattegod mat och besokte en marknad och ett flyktinglager bland annat.

- Idag kom vi till Kigali och vi har atit en underbar lunch, nagot annat an ris, bonor och pommes som jag ar hjartligt trott pa nu. Vi fick dessutom en hel liten lagenhet pa att motel nara centrum riktigt billigt. Men annars ar Rwanda dyrt!

Jag har sakert glomt en massa nu men nu vet ni alla fall pa ett ungefar vad vi har haft for oss hitills. Hopppas att ni har det bra i Sverige :).



Kommentarer
Annie

Gud vad kul det verkar! :D Skrattade gott åt forsränningsdelen förresten ;) (läste dessutom Ninja istället för Jinja...) Grymt att ni vågade er på det! Detta fick mig verkligen att sakna mitt lilla äventyr i vintras. Hoppas på fler uppdateringar snart! :D KRAM

2011-08-04 @ 12:07:25
URL: http://vivavivace.blogg.se/
Annie

Jag har återupptagit bloggandet förresten ;)

2011-08-04 @ 12:53:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0