Lasange

Idag till middag gjorde jag vegetarisk lasagne, men jag testade att göra en helt ny variant. Det enda jag fyllde lasangen var tomatsås i fem lager och så ett lager med keso. På toppen hade jag tomatsås och ost. Det blev jättegott och det var väldigt enkelt att göra.


Jag vet att det ser lite så där ut men det var väldigt gott.

För att göra min tomatsåslasange, gör så här:

Tomatsås:
2 paket krossade eller passerade tomater
Lök
1 msk honung
lite balsamvinäger
Salt
Peppar
Oregano
Lite tomatpuré

Hacka och fräs löken. Häll på tomater, tomatpuré, honung, balsamvinäger och krydda med salt, peppar och oregano. Låt koka en stund och smaka ev. av med mer kryddor.

Lasange:
Lasangeplattor
Tomatsås
Ost
250g Keso

Varva tomatsås och lasangeplattor i cirka fyra lager eller tills det återstår tomatsås för ett och ett halvt lager. Lägg sedan et tunntt lager med tomatsås och keso och lägg på ett lager plattor. Avsluta med att hälla resterande sås och toppa med ost. Grädda i ugnen i 20 minuter på 200 grader. Servera med sallad.




Kommentarer
Annie

ooh det ska jag testa :)

2011-04-30 @ 11:59:38
URL: http://vivavivace.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0