Pakistan

Jag orkar inte skriva någon längre text om vad som har hänt och så. Men här är lite bilder och lite av allt vi gjorde.

Jag har rekat flyktingläger i Bollstabruk, tagit hand om skadade vid en helikopterolycka, eskorterat hungriga och arga flyktingar till UNHCR, suttit i möten, pratat i radion och vaktat gaten. Allt har varit sjukt kul.

Men det har även hänt en del saker som att Räddningsgymnasiet alias Oxfam lyckades pumpa in sjövatten i vår dricksvattentank (misskommunikation från båda sidor vill jag lova) och jag lyckades tappa bort min hjälm två gånger... :P



Urpackning av material från containrarna, jag var inventeringsansvarig på den här veckan (det innebär att jag ska kolla vad som fanns när vi kom och vad som fanns när vi åkte, dessa ska då gärna stämma överens).



Tälten är uppblåsbara, vilket måste ses som en stor fördel både när det gäller att sätta upp och ta ner. Dock satte jag varken upp eller tog ned ett enda tält denna gången (jag tog ned delar av Bravos tält när det hade rasat dock samt jag moppade nämnda tält två gånger eftersom vi spillde ut allat vatten efter första gången).



Våra gula sjukvårdstält som vi bodde i och hade staber i, den som man ser kanten på allra närmast är MSB staben, den en liten bit bort är WFP och tältet med en person utanför är vårt tält, Charlie tältet.



En massa flyktingar vid gaten, det var en smula kaotiskt men det löste sig det med till slut. Jag och Elin gick på vårt vaktpass när det var som mest kaotiskt.



På Sandö när vi skulle vårda lådorna med material samt lämna igen vår personliga utrustning.

Inventeringen var den bästa som de någonsin hade sett på Sandö från IKKare (kanske generellt med men det framgick inte riktigt) och jag var ganska stolt då :D. Det kändes skönt med en massa beröm efter allt jäkla slit (bland annat vek jag 55-60 fuktiga filtar, det var tungt vill jag lova).

Det var vår vecka i ord och bilder... det är allt ni får så håll till godo :).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0