Hemtenta

Idag börjar det. Hemtenta plugget. Inte kul alls. Eller jo kanske lite. Vi ska skriva en essä på 9-10 sidor där vi diskuterar hela kursen. (HELA KURSEN) Det är spännande eftersom vi har fått helt fria händer och kan välja in princip själva men samtidigt är det sjukt svårt. Jag vet inte vart jag ska börja eller ens hur den ska vara uppbyggd. Dessutom så måste jag hitta den röda tråden genom det hela. För att skriva om kursen är inga problem men att få det att vara sammanhållet kommer att bli jättesvårt. Om någon timma ska jag i alla fall till Källsta för att diskutera igenom det hela med några ur klassen, så förhoppningsvis får jag lite inspiration.

Jag har i och för sig en plan redan som jag så snyggt lagt in i en power point, men den känns så fantasilös och platt (dock inte pp som är väldigt färgglad). Jag vill skriva något inspirerande och spännande, men det kanske kommer nr jag börjar. Vem vet. Även om det känns väldigt svårt och vi har en vecka på oss idag. Det är skumt att vi har haft hemtentan i en vecka nu men ännu inte börjat på den. Fast jag har ju haft en massa andra saker att göra. :) Och för att vara ärlig borde jag inte sitta här och blogga utan försöka ta mig samman och börja skrive på den där jäkla tentan. Men jag orkar inte...

Hehe, jag och Tove fick förresten hem en lapp från Solatum idag där det stod att man ska göra rent avloppet till badkaret ibland så att det inte blir stopp. Ooops! Jaja vi lär oss väl av våra misstag hoppas jag. Men det var visrigt att gräva runt i det kan jag lova. Usch det är sånt som gör att man önskar att man fortfarande bodde hemma. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0