9 sidor!!!

AAAAAaaaaaaaa!!!!! Jag har skrivit nio sidor. Känns underbart! Dock har jag inledning, avslutning och folkrätt kopplat till modernitet kvar och ungefär 1,5 sida att trycka in det på men det ordnar sig alltid. Måste erkänna att instruktionerna är lite flummiga faktiskt:

"Du skall efter bästa förmåga diskutera det övergripande problem som kursen behandlar, dvs hur modernitet bidragit till utveckling av folkrätt och folkmord"

Jah menar, det går ju att vara mer exakt än så? På 9-10 sidor? Hallå eller, det känns som om jag bara flummar hela tiden. Konstant. Och jag tror inte ens att jag riktigt har svarat på frågorna men jag hoppas det i alla fall. Och vidare står det:

"Hur ser sambanden ut? Vilka utmaningar är viktiga att ta tag i och diskutera så att folkmord och jämförbart storskaligt våld förebyggs och hanteras? Vilka institutioner och aktörer finns idag, som kan förebygga och hantera dessa brutala övergrepp? På vilket sätt tänker du kring dessa institutioner och aktörer?"

Jag menat oj vad kul :). Luddigt värre, i coh för sig är det ganska bra för det är svårt att göra fel men det är sjukt svårt att koppla ihop allt på ett vettigt sätt, hitta en röd tråd och analysera det hela på ett smart sätt (på max 10 sidor). Det går, tror jag. Eller det återstår att se. Dessutom så måste jag hitta på lite intressanta rubriker och ett bra namn på hela essän. Jag får ju nästan ångest. Kanske inte riktigt men nästan i alla fall.

Ikväll blev det svenska hollywoodfruar och Petra Mede Show (creepy program alltså). Nu ska jag sova, så att jag orkar plugga imorgon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0