Sekatörer och ett stort träd

Idag har jag hjälp mamma och pappa men att klippa ner resten av det stora trädet/busken vi har haft utanför köket. Eftersom de ska dränera om var vi tvugna att ta ner den och det var ingen större förlust om jag ska vara ärlig :). Vi har i alla fall klippt i den i flera dagar men nu är den borta. Nu har vi bara en del andra träd och buskar som ska klippas ner och flyttas på. Det är ändå ganska kul...

Häromdagen flyttade vi en massa stenplattor runt hela huset och det gick bra att dra dem på en säckkärra. Men sedan lastade pappa på ca 6-7 plattor på kärran och jag kunde inte flytta den en centimeter. Usch det var lite jobbigt och både mamma och pappa skrattade åt mig. Så jag lät mamma ta över men hon kunde inte heller flytta på den så då fick jag skratta lite :). Det krävdes två personer för att flytta den :).

Nu ikväll ska jag bara ta det lungt och titta på matchen mellan Brasilien och Elfenbenskusten i VM, jag hoppas att Brasilien vinner. Jag ska nog ta och äta lite potatischips med. Hehe, jag skulle kunna leva på dem :).

Ha en bra kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0