Sista dagen

Det låter ganska tragiskt fast det är den ju egentligen inte. Men idag är det sista dagen på 2010. Det känns ganska skumt egentligen. Tänk vad tiden har gått fort. Tänk vad mycket jag har gjort. Jag kan knappt fatta att det faktiskt är slut redan. Det känns som om tiden går fortare och fortare för varje år som går.

Men vad har jag gjort/hänt i år då??? Eftersom jag är lat så blir det en liten punktlista :P

• Jag fick en kusin :) underbara Arve :)
• Jag reste till Frankrike och pluggade franska och träffade fina fina vänner :)
• Jag läste en massa höskolepoäng (nu är halva programmet klart och dessutom läste jag franska parallellt)
• Jag tillbringade mer eller mindre lång tid på olika tåg runt om i Sverige :P
• Jag fick en ny lägenhetskompis :)
• Jag bodde tio dagar i ett tält i januari (vill igen, igen och igen)
• Jag bodde 5 dagar i ett tält i oktober (vill igen, igen och igen)
• Jag lärde mig att vara själv
• Och jag lärde mig att prioritera
• Jag pluggade en massa, och så pluggade jag lite mindre
• Jag fick underkänt och lärde mig mer än jag gjort på alla VG tillsammans

Nu kan jag inte minnas mera men jag vet att året som gått vart underbart, galet och alldeles fantastiskt. Livet har gått upp och ner som en berg- och dalbana men som tur är minns jag det bra och mindre av dåliga.

Nu kommer ett nytt år, 2011. Det låter konstigt att säga det och känns ännu konstigare att tänka på det. Och därför kommer det en liten lista av vad som kommer att hända i år (förhoppningsvis).

• Jag kommer att plugga katastrofmedecin
• Jag kommer att resa längre norrut än vad jag tidiagre vart och jag kommer att bo 5 dagar i ett "tält" igen
• Jag kommer att flytta till Umeå
• Jag kommer att resa
• Jag kommer att jobba
• Och jag kommer att ha roligt!!!!

Vi ses och hörs nästa år!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0