Svampskogen


Idag har jag, Tove, Maria och Anna åkt rakt ut mot Långsele och sedan svängt av in på en liten grusväg innan vi gick rakt ut i skogen på jakt efter svamp. Det är verkligen härligt att gå i skogen och man borde definitivt göra det oftare. Anna var den givna svampexperten bland oss och hon nosade upp våra första trattkantareller. Några andra ätliga svampar hittade vi inte. Sedan visade det sig att hon inte äter svamp men det var kul ändå. Det sluatde med att vi hittade en massa trattkantareller och vi kom nog hem med ca 2 liter var. Det är riktigt mycket tycker jag. Vi hade en trevlig stund i skogen som även inkluderade Toves bullar och Annas kokoskakor. Vi tajmade bilfäärden hem med regnet, lite tur ska man allt ha. Svampen tog två timmar att rensa och dela. Nu ska jag bara bestämma om jag ska förvälla den eller torka den. Vad är bäst tror ni?


I min tre liters bunke


De färdig rensade svamparna.

I övrigt har det varit en stressig dag och genusperspektiv är verkligen komplicerat, alla tycker det och ingen har en anning om vad de ska skriva. Inte jag heller. Jag fattar inte boken och jag fattade knappt föreläsningen. Men det ordnar sig nog hoppas jag.

Nu ska jag snart laga te och äta några av mina goda muffins. :)

Puss Sofia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0